Da li oglašavati po pojmu pretrage koji sadrži vašu marku?
Mišljenja su različita: Da li oglašavati po pojmu pretrage na tražilici, koji sadrži naziv vašeg brenda? Pročitajte više
Oglašavanje na Googleu omogućuje vam fokusiranje na korisnike u trenutku kada traže uslugu ili proizvod kojeg nudite. Iz ovog ćete članka moći detaljnije saznati zašto oglašavati na Googleu.
Ukoliko biste radije poslušali ovaj tekst, ispod je YouTube zapis, nakon kojega slijedi cijeli članak:
Svijet marketinga dramatično se promijenio posljednjih godina. Google Ads je definitivno jedna od platformi koja predvodi ovu transformaciju.
Prethodno poznat kao Google AdWords, Google Ads je platforma koja omogućuje plaćanje po kliku (PPC ili CPC). Ova metoda omogućuje vlasnicima tvrtki i marketinškim stručnjacima oglašavanje svojeg brenda na globalno najkorištenijoj internetskoj tražilici.
Ova platforma dnevno opslužuje više od 260 milijuna jedinstvenih korisnika i 5 milijardi jedinstvenih upita za pretraživanje. Ne može se poreći da vam Google Ads može pomoći u ostvarivanju marketinških ciljeva.
Čitajte dalje kako biste pobliže saznali zašto biste trebali koristiti Google Ads. Također, kako učinkovito koristiti ovu platformu za poboljšanje vaših poslovnih rezultata.
Gotovo svaki put kad vidite oglas za odredišnu stranicu ili proizvod tvrtke kao prvi, drugi ili treći rezultat pretraživanja na Googleu, to nije samo rezultat kvalitetnog SEO-a, već vjerojatno i Google Ads kampanje.
Pomoću Google Adsa, tvrtka plaća da se njen oglas prikaže korisnicima koji pretražuju relevantne pojmove na Google pretraživanju i Google kartama.
Nakon što tvrtka izradi i pokrene oglasnu kampanju, može postaviti ograničenje potrošnje oglasa koje će Google slijediti, kao i odabrati ciljnu publiku globalno, regionalno ili lokalno.
Ovaj digitalni marketinški alat izvrstan je način da svaka tvrtka plasira smislene promidžbene poruke pred svojom ciljanom publikom. Dok se kampanja provodi, cijelo vrijeme imate pristup mjerljivim performansama i rezultatima. Među njima su: broj prikazivanja oglasa, broj klikova na oglas (broj posjeta odredišnoj web stranici), pa čak i broj konverzija (kupnji ili kontakata na odredišnoj stranici).
Google Ads sustav oglašavanja nudi opcije oglašavanja na različitim platformama:
✅ Oglašavanje na tražilici Google (pretraživačke kampanje)
✅ Oglašavanje na mreži Googleovih partnerskih portala (prikazivačke kampanje)
✅ Oglašavanje na video servisu YouTube (video kampanje)
✅ Oglašavanje mobilnih aplikacija
Kampanje na pretraživačkoj mreži točno su ono što i sam naziv govori.
Pretraživačke kampanje na Googleu omogućuju marketinškim stručnjacima i robnim markama da prikazuju tekstualne oglase postavljene diljem Googlea. Oni se prikazuju ljudima koji traže određene stavke ili proizvode.
Prilikom izrade pretraživačke kampanje, robne marke i marketinški stručnjaci izrađuju tekstualne oglase utemeljene na pojmovima pretrage. Oni su pak relevantni za promovirani proizvod ili uslugu. Primjerice, ako robna marka koja prodaje računalnu opremu želi pokrenuti pretraživačku kampanju za određenu stavku poput monitora, izradila bi se pretraživačka kampanja za ciljanje korisnika koji traže monitore ili proizvode povezane s monitorima.
Kada razvijate oglasnu kampanju na pretraživačkoj mreži, važno je izraditi popis ključnih riječi. Ključne riječi su riječi i izrazi koji najbolje opisuju vaš proizvod ili uslugu koje odabirete, kako biste lakše odredili kada i gdje će se vaš oglas pojaviti. Trebali biste odabrati visokokvalitetne, relevantne ključne riječi za svoju kampanju. Tako biste lakše dosegnuli zainteresirane kupce i uskladili srodne odredišne stranice.
Osim toga, možete dodati vrste podudaranja svojim ključnim riječima, što pomaže u kontroli određenih pretraživanja s kojima se vaši oglasi mogu podudarati. Općenito, kvalitetan popis ključnih riječi može pomoći vašem oglašavanju da bude kvalitetnije. Također, može vam pomoći da izbjegnete visoke cijene klikova. Loše odabrane ključne riječi rezultiraju višim cijenama i nižom pozicijom oglasa.
Sastavljanje popisa ključnih riječi koje potencijalne kupce mogu dovesti do vaših proizvoda, usluga i web stranice je iznimno važno. No upotreba negativnih ključnih riječi pomaže vam da još više suzite ovu pretragu.
Negativne ključne riječi omogućuju vam da isključite određene pojmove za pretraživanje iz svojih kampanja. Pomažu vam da se usredotočite samo na ključne riječi koje su važne vašim klijentima.
Prilikom odabira negativnih ključnih riječi za svoju oglasnu kampanju, korisno je potražiti pojmove za pretraživanje koji su slični vašim ključnim riječima, ali služe korisnicima koji traže drugačiji proizvod ili uslugu. Na primjer, ako vaša tvrtka prodaje usluge hotelskog smještaja, vaše negativne ključne riječi mogu biti “privatni smještaj”, ili “kamping smještaj”. Čini se da su ti izrazi slični vašoj usluzi, ali ne biste željeli da se oglas za vaš hotel pojavljuje u pretragama ljudi koji planiraju rezervirati smještaj u privatnom apartmanu, jer je mala vjerojatnost da će osoba koja je mentalno već u rezervaciji stana za smještaj svoje obitelji umjesto toga odabrati hotelsku sobu.
Negativne ključne riječi omogućuju vam da suzite svoje oglase kako biste dosegnuli zaista zainteresirane kupce, ali važno je postupati strateški pri njihovom odabiru kako ne biste dosegnuli premali broj kupaca.
Kao što vidimo u naslovu ovog poglavlja, oglašavanje na tražilici nije jedina mogućnost Google Ads sustava.
Googleova Prikazivačka mreža iskorištava golemi broj Googleovih partnerskih web stranica za prikazivanje oglasa na najrazličitijim web stranicama diljem interneta. Oglas vaše tvrtke može se pojaviti na web-lokacijama trećih strana, na vrhu web-stranice ili na bočnoj traci precizno odabranog portala. Google također nudi prikazivanje oglasa na Gmailu, njegovoj platformi za e-poštu, kao i unutar različitih mobilnih aplikacija.
Prikazni oglasi nude mnoge prednosti tvrtkama. Prije svega, Google je partner s milijunima web stranica i doseže više od 90% svih internetskih korisnika, što pomaže osigurati da oglasi vaše tvrtke dođu pred što je moguće više očiju. Dodatna prednost prikaznih oglasa je njihova fleksibilnost u pogledu stila i oblikovanja, što pruža raznolikost i omogućuje A/B testiranje.
Oglasna rješenja mogu se formatirati kao tekstualni, slikovni ili video. Ispod možemo vidjeti primjere prikaznih oglasa. Slijeva nadesno: slikovni prikazni oglas, tekstualni prikazni oglas i video prikazni oglas:
Videooglasi se pojavljuju unutar YouTube video zapisa ili u obliku uvodnih oglasa prije nego što korisnik može pogledati željeni video.
Iako se mogu činiti sličnim prikaznim oglasima, Google nudi mogućnost odabira posebnih video oglasa, umjesto šireg oglašavanja na prikazivačkoj mreži.
Videooglasi se mogu pojaviti kao oglasi prije videozapisa koji se mogu preskočiti (ili onih koji se ne mogu preskočiti), oni koji se pojavljuju nakon unosa pretraživanja na YouTubeovoj platformi ili u preklapajućim bannerima na YouTubeu.
Trenutno dostupni formati – različite vrste – videooglasa uključuju:
🎥 Umetnuti oglasi koji se mogu preskočiti (skip)
🎥 Umetnuti oglasi koji se ne mogu preskočiti (unskippable)
🎥 Videooglasi u YouTube feedu
🎥 Tzv. bumper oglasi (kratki oglasi trajanja do 6 sekundi, koji se ne mogu preskočiti)
🎥 Oglasi izvan videozapisa
🎥 Tzv. masthead oglasi
Valja napomenuti da se oglas koji će se koristiti u marketinškoj kampanji na YouTubeu, najprije mora postaviti na YouTube kanal oglašivača. Tek onda se takav video zapis može koristiti u oglasne svrhe.
Ispod možemo pronaći primjer oglasa OPG Rakovac koji se koristi u oglašivačkoj kampanji koja cilja govornike njemačkog jezika zainteresirane za ekstra djevičansko maslinovo ulje:
Oglasi za aplikacije uključeni su u prikazivačku mrežu, a mogu se koristiti za ciljane kampanje. Za njih same aplikacije generiraju vaš tekst i materijale i postavljaju oglas umjesto vas. Algoritam testira različite kombinacije i češće koristi one koje imaju najbolju izvedbu.
Kampanje za aplikacije uistinu pojednostavljuju proces oglašavanja za vas, olakšavajući promoviranje vaših aplikacija na iznimno širokoj paleti Googleovih proizvoda, uključujući: Pretraživanje, Google Play, YouTube, Otkrijte na Google pretraživanju i Google Prikazivačku mrežu.
Najbolji dio Google Adsa je to što imate slobodu testiranja i odabira onoga što najbolje funkcionira za vaše poslovanje putem pokušaja i pogrešaka. Svaka od ovih navedenih varijacija oglasa može pomoći tvrtkama da postignu svoje ciljeve, ovisno o vrsti pažnje koju tvrtka želi privući, proračunu tvrtke i proizvodima/uslugama koje nudi.
Sada kada znate što su Google oglasi i vrste dostupnih kampanja, možda se pitate kako funkcioniraju.
Kada tvrtka započne s Google Ads kampanjom, najprije mora odabrati koji od sljedeća tri cilja želi postići:
🎯 Povećanje broja poziva tvrtki
🎯 Usmjeravanje više posjetitelja u svoju trgovinu
🎯 Usmjeravanje ljudi na vašu web stranicu.
Zatim, tvrtka će morati odrediti hoće li se kopija oglasa isporučivati globalno ili odabranoj regionalnoj/lokalnoj publici.
Sljedeći korak je reći Googleu što ovu tvrtku čini jedinstvenom tako što ćete Googleu dati slike i nekoliko kratkih rečenica. Iz ovih rečenica Google će vam pomoći da napravite kopiju oglasa.
Na kraju ćete postaviti proračun koji će Google koristiti za predviđanje uspjeha kampanje, a zatim će ona krenuti uživo!
Uz dovoljno vremena i testiranja te što većeg broja ljudi koji kliknu na oglase iz vaše kampanje, vaša će se tvrtka približiti ispunjenju unaprijed postavljenog proračuna. Ne samo da ćete dosegnuti svoj proračun, već što više klikova vaša PPC kampanja primi, rang vaših rezultata pretraživanja također će se povećati, približavajući vas vrhu pretraživanja na Googleu.
Prosječna cijena po kliku u Hrvatskoj je između 2 i 3 HRK. Međutim, cijena klika na vaš Google oglas ovisi o nizu čimbenika, uključujući kvalitetu web stranice vaše tvrtke i iznos koji nudite za klik.
Ovdje na scenu stupa Googleov sustav aukcije oglasa. Jednostavno rečeno, Googleova aukcija oglasa i sustav rangiranja oglasa ne ovise o tvrtkama s najvećim proračunom za oglase.
Ono što postavlja oglase na viši položaj na web-stranici ili čini da ih Google favorizira jest kvaliteta odredišne stranice, odnosno web koji najviše pomaže korisnicima oglasa. S dobrom web lokacijom i kvalitetnim oglasom vaša tvrtka može postići bolje rezultate od onih s višim proračunima i CPC-om, ali slabijom odredišnom stranicom ili manje kvalitetnim oglasnim rješenjem.
Prilagođen i za stolna računala, tablete i mobilne uređaje, Google Ads je učinkovit način privlačenja dobro prilagođenog prometa vašoj stranici. Ovo se vrši prezentacijom vaših proizvoda i usluga na Googleu u trenutku kada vaši idealni korisnici vrše pretrage.
S pravom kampanjom tvrtka može vidjeti porast prometa na web stranici, povećan broj poziva i porast posjeta trgovini. S vremenom, tvrtke mogu koristiti i podatke koje Google Ads pruža za analizu i poboljšanje kampanja. Ovo će pomoći kako bi doprle do još više ljudi i postigle sve svoje ciljeve.
Bez obzira na veličinu tvrtke ili dostupne resurse, oglasi se mogu prilagoditi svakom proračunu, a potrošnja se može pauzirati ili zaustaviti u bilo kojem trenutku.
I ne samo to: već postoje stotine tvrtki koje koriste Google Ads za promicanje svojeg poslovanja. Zbog ovoga je važno da tvrtke pokrenu svoje kampanje, kako bi bile ispred svojih konkurenata.
Evo nekih dodatnih prednosti korištenja Google Adsa u digitalnoj marketinškoj strategiji vaše tvrtke:
Google Ads jedan je od najboljih alata za stvaranje potencijalnih klijenata. Ako su vaše kampanje ispravno postavljene, one imaju potencijal poslati iznimno ciljane i kvalificirane potencijalne klijente na vašu web stranicu ili obrazac za prijavu.
Google Ads također omogućuje tvrtki da se usredotoči na ljude koji traže upravo ono što žele. To znači da se oglašavanje vaše tvrtke može neprestano usavršavati. Ovime omogućujemo da samo oni ljudi koji doista žele kupiti vaše proizvode ili usluge budu poslani na vaše web stranice putem ove platforme.
Za razliku od nekih drugih marketinških platformi, Google Ads omogućuje oglašivačima da plaćaju samo za oglase na koje njihova ciljana publika klikne. Na taj način Google omogućuje bezrizičnu opciju oglašavanja.
Nakon što optimizirate svoje Google Ads kampanje, možete ostvariti visok povrat ulaganja (ROI). To možda niste iskusili na drugim oglašavačkim platformama.
Međutim, za to treba vremena. Da biste dobili jasniju sliku o tome što će vašem poslovanju dati najbolje rezultate, morate kontinuirano testirati i pratiti svoje kampanje. Google Ads je pravi alat za to, jer pruža sve podatke potrebne za izračun povrata ulaganja, kao i korištenih oglasa, ključnih riječi i troška klikova.
Razumijevanje vaše publike čini puno lakšim poslovanje s vašim kupcima i saznanje što žele. Ovo obično nije lako učiniti i zahtijeva puno istraživanja. Google Ads donosi informacije o navikama i zahtjevima kupaca o kojima vlasnici tvrtki sanjaju. To uključuje podatke o ključnim riječima koje korisnici koriste za pronalaženje vaše web stranice, njihovoj lokaciji, uređajima koje koriste te vremenima i danima u tjednu kada vrše pretraživanje.
Možete upotrijebiti ove informacije da prilagodite svoje proizvode i usluge. Također, možete i poboljšati svoje marketinške napore tako da se vaš proračun ne troši uzalud na oglašavanje prema ljudima koji nisu zainteresirani za vaš proizvod ili uslugu.
Sa svojim dosegom i autoritetom među ostalim tražilicama, Google Ads jedan je od najmoćnijih alata za oglašavanje kojeg bilo koja tvrtka može koristiti.
Od pretraživačkih kampanja do video oglasa, postoji toliko mnogo načina za stvaranje idealne kampanje za vašu tvrtku i njezinu publiku.
Iskorištavanjem svih značajki koje Google Ads nudi, nema sumnje da možete razviti uspješnu marketinšku kampanju za svoju tvrtku.
Ako želite saznati više o tome kako Google Ads može pomoći vašem poslovanju, kontaktirajte Konverziju već danas.
Fotografije: Pixabay, Konverzijina galerija
Mišljenja su različita: Da li oglašavati po pojmu pretrage na tražilici, koji sadrži naziv vašeg brenda? Pročitajte više
Konverzija, obrt za digitalni marketing,
vl. Saša Petković
Vidikovac 68, 52100 Pula
OIB: 43310140310
Matični broj obrta: 98392816