Menadžment društvenih mreža

Objavili ste onaj super post na Facebook stranici vaše firme, a neki tamo korisnik je napisao kritiku u komentaru? Menadžment društvenih mreža je posao kojeg treba prepustiti stručnjacima.

Znamo kako naizgled poražavajuću situaciju pretvoriti u pobjedu za vas i vaše fanove. Znamo odabrati kvalitetne materijale za interesantne objave. Znamo kako i na što reagirati i komentirati, a na što ne. Znamo što treba brisati. I tako za svaku od najkorištenijih društvenih mreža. Tu smo za vas !

Treba li vašoj tvrtki menadžment društvenih mreža?

Naravno. Ukoliko želite biti prisutni na nekoj od brojnih društvenih mreža, ili već imate otvoren profil, stranicu ili kanal na njima, trebat ćete djelatnika koji će periodično objavljivati novosti ili druge relevantne informacije o vašoj tvrtki, proizvodu ili usluzi. No, tu posao ne staje, jer – od pojave tzv. web 2.0 trenda, odnosno – od pojave društvenih mreža – korisnici (vaša potencijalna klijentela) imaju pravo i mogućnost reagirati na vaše objave i plasirane informacije.

Dakle, nije pitanje treba li vam menadžment društvenih mreža, već samo tko će taj posao provoditi za vas. Da izgbjegnemo zabunu: ovdje nećemo govoriti o plaćenom oglašavanju na društvenim mrežama. Za tu uslugu posjetite ovu našu stranicu .

Usluge koje nudimo u sklopu menadžmenta društvenih mreža

Radi se o kompleksnoj matrici aktivnosti koja uključuje jedan ili više poslova specificiranih ispod 👇

Profesionalizacija izgleda stranice (ili kanala ili korisničkog računa)

I opet se najprije moramo pozabaviti terminologijom.

Facebook, primjerice, tvrtkama nudi mogućnost izrade stranice na toj mreži (facebook Page). Kod facebooka postoji i pojam “profil”, no on je namijenjen osobama, a ne tvrtkama.

Kod Instagrama, riječ je o poslovnom korisničkom računu (Business account on Instagram).

Kod “poslovnjačke”, B2B mreže LinkedIn, opet se radi o poslovnoj stranici.

A kad govorimo o predstavljanju tvrtke na YouTubeu – riječ je o kanalu. Pitate se zašto svrstavamo YouTube u društvene mreže, kada se radi o video servisu? Ovdje je najbolje parafrazirati moju kćerku koja je – u vrijeme aktivne, višesatne konzumacije YouTube videa na kojima gameri igraju igrice, na moje pitanje “Nije li ti bolje sama igrati igrice, nego gledati kako netko drugi igra?” odgovorila: “Tata, glavna fora je u komentarima ispod videa”. 😊 Dakle, upravo sekcija ispod videa na YouTubeu čini tu mrežu društvenom.

Vratimo se na temu. Konverzija vam nudi profesionalizaciju vaših korisničkih računa na društvenim mrežama, na način da oni izgledaju… pa, profesionalno. Svaka od iznad navedenih društvenih mreža ima svoje “cake” i kod svih njih treba poznavati sustave kako bi se optimiziralo vlastito prisustvo na njima.

Community menadžment

Kad se spominje menadžment društvenih mreža, često je misli upravo na community management. Radi se o poslu periodičnog objavljivanja novog (ili ponovne objave postojećeg) sadržaja na društvenim mrežama, a koje imaju za glavni zadatak kvalitetnu prezentaciju vaše tvrtke, vašeg proizvoda ili usluge.

Za ovaj je posao potrebno da community manager provodi nekoliko zadataka:

  • Potpuna edukacija o tvrtki, proizvodu ili usluzi koju prezentira na društvenim mrežama. Pravi community manager treba odavati dojam kao da radi unutar tvrtke koju prezentira na društvenim mrežama;
  • Razmjena materijala koji su potrebni community manageru (fotografije, video, tekstualne informacije);
  • Poznavanje različitih karakteristika različitih društvenih mreža; Naime, na facebooku ne treba objavljivati iste informacije kao na Instagramu. Na LinkedInu ne treba objavljivati jednake postove kao na facebooku, Instagramu ili YouTubeu;
  • Pravodobno reagiranje na reakcije na objave. Okej, znam. Teško je razumljivo. 😊 Idemo primjerom pojasniti: Ako postamo objavu na fejsu, i neki korisnik postavi pitanje vezano uz tu objavu, zadatak community managera je da odgovori – poželjno čim prije, svakako unutar 24 sata. Veliki broj tvrtki muku muči s odlukom što da radi s pitanjem na koje nisu odgovorili mjesec dana => da li da odgovore ili da ignoriraju to pitanje. Razumijete potrebu pravodobnosti;
  • Praćenje tehničkih aktualnosti vezanih uz društvene mreže na kojima radi. Community manager treba biti informiran da li mu na raspolaganju stoji neki dodatni alat prilikom objave ili komentiranja;
  • Poznavanje korisničkog mentaliteta. Community manager vremenom upoznaje korisnike marke koju promovira te im se treba i prilagoditi objavama. Nema puno gore stvari od community managera koji na društvenim mrežama jednako “tretira” pratitelje prehrambenog proizvoda, glazbene grupe ili medicinske usluge;
  • Pravopis jezika na kojem komunicira ide pod obavezno;
  • Periodično izvješćivanje svojeg klijenta o napretku aktivnosti na društvenim mrežama.

Ali – uz svu važnost iznad navedenih zadataka – postoji jedna karakteristika koju community manager mora imati kako bi bio zanimljiv i aktualan. To je znatiželja. Bez znatiželje, cijeli menadžment društvenih mreža pada u vodu.

menadžment društvenih mreža - konverzijin pristup

Imamo sve iznad navedeno + znatiželju! Želimo znati sve o vašoj usluzi ili proizvodu i prije nego započnemo sa suradnjom, “prorešetat” ćemo vas pitanjima.

Zatim ćemo vam dostaviti informativnu ponudu koja će pokriti sve aspekte usluge iz sfere menadžmenta društvenih mreža koje vam planiramo ponuditi.

Nakon što zaprimimo vaše odobrenje za početak suradnje, pripremit ćemo plan objava na vašim društvenim mrežama.

A onda… onda započinje fuzija našeg znanja – našeg poznavanja društvenih mreža i njihovih korisnika – s upravo naučenim komparativnim prednostima vaše tvrtke. I pretvaranje svih tih dojmova, informacija i vizije u – objave.

Nakon objava ćemo redovito kontrolirati da li je neki korisnik napisao komentar na našu objavu, i adekvatno i pravodobno reagirati na to u dogovoru s vama.

Ukoliko se bude desila (a uvijek i svugdje se dogodi) neka neargumentirani negativni, vulgarni ili bezobrazni komentar na objavu, opet ćemo pravodobno reagirati. Znamo kako takve komentare komunicirati prema vama. A znamo i kako ih ukloniti iz online svijeta, da ne zagađuju ekrane vaše ciljane publike i potencijalnih kupaca.

Osobno iskustvo

Imam aktivan Facebook profil od 2007. godine. Svoj YouTube kanal sam izradio 2006. godine. Profil na LinkedInu sam napravio otprilike u vrijeme kada je to po prvi put bilo izvedivo.

U tih 15-tak godina sam zaista vidio svašta: i dobrih i loših primjera iz prakse. A treba biti upoznat i s lošim, jer u suprotnom ne možemo standardizirati ni dobro. 😊

Stojimo vam na raspolaganju za sve što vam treba u svijetu društvenih mreža. Kontaktirajte nas!