SEO i UX

Pitate se zašto je vaša konkurencija bolje pozicionirana na Googleu od vas? Nadalje, zašto posjetitelji vaših web stranica ostaju (pre)kratko na njima i/ili ne konvertiraju? Odgovori leže u skraćenicama SEO i UX. Ili, optimizacija stranica za tražilice i za posjetitelje. Znamo posao. Kontaktirajte nas .

Najprije počnite s čitanjem sadržaja ispod, kako biste dobili općenitu ideju o čemu se radi.

Nekima od vas će se štivo ispod činiti prekompleksno. Samo da znate: suhoparniji tekst teško da ćete igdje naći. 😊 Ali takav je proces, što da mu radimo! Za sva pojašnjenja, pošaljite nam email ili nas nazovite.

SEO - optimizacija web stranica za tražilice

Najjednostavnije rečeno, SEO je skup aktivnosti koje se provode na web stranicama kako bi one posljedično bile što bolje rangirane na Googleu i drugim tražilicama.

Definicija s Wikipedije kaže: Search Engine Optimization, ili optimizacija za tražilice, je proces poboljšanja kvalitete i količine prometa na web stranici ili web stranici od tražilica. SEO cilja na generiranje neplaćenog prometa* (poznat kao “prirodni” ili “organski” rezultati), a ne direktnog prometa ili plaćenog prometa. Neplaćeni promet može potjecati iz različitih vrsta pretraživanja, uključujući pretraživanje slika, pretraživanje videa i druge vrste pretraga.

*promet u ovom kontekstu znači izvjesni broj posjeta web stranici/ stranicama.

Podjele SEO

Ne postoji formalna podjela SEO-a, ali – govoreći iz prakse – možemo napraviti dvije najvažnije:

SEO dijelimo na Onsite SEO i Offsite SEO. Onsite obuhvaća sve aktivnosti koje se u smjeru optimizacije za tražilice vrše na samoj stranici. Primjer Onsite SEO-a je unos meta naslova i meta opisa za svaki URL web odredišta. Offsite, pak, obuhvaća sve aktivnosti usmjerene k optimizaciji stranice za tražilice, ali koje se provode van te stranice. Primjer Offsite SEO-a je prikupljanje tzv. dofollow poveznica s drugih web stranica na web stranicu koju želimo optimizirati.

Druga podjela može biti vezana uz provoditelje aktivnosti:

  • Provoditelji SEO tehničke analize i izrađivači dokumenta s uočenim SEO-pogreškama na stranici i sugestijama što treba ispraviti i na koji način.
  • Implementatori dijela SEO-poboljšanja koja se trebaju izvršiti u CMS-u web stranice.
  • Web master, koji treba provesti potrebne promjene na stranici – uobičajeno vezane uz brzinu otvaranja samih stranica (i iz korisničke, i iz Googleove perspektive), ali, po potrebi, i druge vrste promjena.

SEO tehnička analiza

Na početku svakog uspješnog projekta optimizacije stranica za tražilice nalazi se SEO tehnička analiza. Ona za cilj ima proučavanje aktualne situacije na stranici koju želimo optimizirati, te sastavljanje dokumenta s uočenim greškama iz perspektive tražilica.

Uobičajeno se tehničkom analizom promatraju sljedeći parametri:

  • Analiza autoriteta domene (DA = Domain Authority), usporedba autoriteta domene s onima od konkurencije;
  • Analiza tzv. spam-linkova;
  • Brzina otvaranja web stranice;
  • Analiza meta i ostalih tehničkih elemenata na stranici;
  • Smjernice za ispravke svih uočenih grešaka.

Analiza autoriteta domene

Autoritet domene opisuje njenu relevantnost za određeno predmetno područje ili industriju. Koncept autoriteta domene je osmislio poznati proizvođač SEO rješenja, MOZ. Autoritet domene je apstraktna brojka (npr. 29/100) koja daje osjećaj aktualnog stanja kvalitete stranice iz perspektive tražilica.

Autoritet domene može se opisati kroz četiri dimenzije:

  • prestiž web stranice i njenih autora;
  • kvaliteta prezentiranih informacija;
  • informacije i središnjost web stranice;
  • status konkurentnih web stranica.

Naša SEO analiza proučava autoritet vaše domene i uspoređuje je s autoritetom stranica vaše konkurencije, kako biste znali kako trenutno “stojite” i koliko treba raditi kako bi ih se pokušalo “prestići” zauzimajući bolje uočljive pozicije na Googleu i drugim tražilicama.

Analiza spam linkova

Čuli ste da je dobro imati što više linkova “usmjerenih” na vašu web stranicu? U načelu da, ali postoje i nepoželjni linkovi, koje nazivamo “spam” linkovima. Ove poveznice uočavamo u procesu SEO analize i izvješćujemo Vas ukoliko ih uočimo. Spam linkovi mogu smanjiti autoritet domene, te je – ukoliko ih se uoči – potrebno napraviti aktivnosti kako bi se takvi linkovi uklonili.

Brzina otvaranja stranice

Jedan od važnijih aspekata pri “dodjeli SEO poena” od Googlea jest brzina otvaranja web stranice.

Google koristi vlastite algoritme i alate za mjerenje kojom se brzinom otvara vaša web stranica. Stoga je bolje biti svjestan koju ocjenu brzine vam dodjeljuje Google te – ukoliko je potrebno – adekvatno reagirati s raznim mogućnostima ubrzavanja stranice. Nećemo ovdje o tim metodama, previše su tehničke prirode. 😊

Analiza meta i ostalih tehničkih elemenata na stranici

Čuli ste za meta podatke i alt-oznake, znate da ih treba postaviti na svim URL-ovima vašeg weba, ali ne znate kako i gdje i što. Zato smo tu.

Pomoću naše tehničke analize, znat ćete točno gdje vam nedostaju meta podaci, gdje su OK, gdje su predugi, a gdje prekratki. Potom vam samo ostaje da odredite tko će vam ispraviti ono na što vas mi upozorimo.

Smjernice za ispravke grešaka

Sama detekcija pogrešaka nema dovoljnu težinu, ukoliko uz nju ne stoje i smjernice za njihovo ispravljanje. Upravo to možete očekivati u završnom dijelu naše SEO tehničke analize.

Paralelno uz iznad navedene aktivnosti usmjerene k optimizaciji weba za Google jest unos sadržaja na stranicu. Naravno, bilo bi jako dobro da taj sadržaj u startu bude optimiziran za tražilice.

Ukoliko ste zainteresirani za uslugu izrade sadržaja optimiziranog i za čitatelje i za tražilice, pročitajte više na našoj stranici o Sadržajnom marketingu .

Poboljšavanje korisničkog iskustva (UX) na web stranicama

Da, korisnici web stranica imaju određene navike i očekivanja. Zamislite, očekuju da unutar par sekundi na vašem webu nađu što ih interesira, a to su najčešće opis vašeg proizvoda ili usluge, cijena i kanal za kupnju i kontakt.

U kontekstu govora o unapređivanju korisničkog iskustva na web stranicama, ključno je najprije definirati što znači područje ekrana “iznad prijeloma”.

Above the fold

Iznad prijeloma, odnosno, u engleskom originalu – Above the Fold – podrazumijeva područje na ekranu desktop/laptop računala, tableta ili pametnog telefona koje korisnik vidi bez da “skrola” ispod njega.

Zašto nam je to područje ekrana važno? Jer na svakoj web stranici, bez obzira što ona prezentirala, to je dio ekrana gdje bi morale stajati ove informacije:

  • Naziv tvrtke + logo + (eventualno) slogan.
  • Kratka informacija zašto bi korisnik trebao kupiti baš taj proizvod/ uslugu + komparativna prednost.
  • Poziv na akciju: Kupite/ Kontaktirajte nas/ Nazovite ili neki drugi vama važan.

Pogledajmo kako izgleda Above the fold u praksi, na primjeru stranice Hubspot, jednog od vodećih CRM-ova:

Na slikama iznad vidimo kako to majstori iz Hubspota rade. Sve je tu! Logotip + naziv tvrtke + kratki opis čime se bave (Hubspot CRM Platform).

Potom ide slogan: Powerful, not overpowering => Moćan, ali ne svladavajući.

Zatim komparativna prednost: “Napokon, CRM platforma koja je istovremeno moćna i jednostavna za korištenje. Izradite vrhunsko korisničko iskustvo. Pritom se odlično zabavite.”

I – za kraj – poziv na akciju na uočljivom gumbu: Započnite besplatno ili “skinite” demo verziju.

Pritom, obratite pažnju da je ovaj ključni sadržaj posebno prilagođen za Above the fold sekciju desktop/ laptop uređaja, a posebno za mobilne uređaje.

Ovaj se princip može primijeniti u svim industrijama i djelatnostima.

Dakle, provjerite za početak da li većina stranica na vašem webu zadovoljava ovo pravilo.

Below the fold

Osim “above the fold” pravila, postoji još cijeli niz detalja koje treba imati u vidu u cilju poboljšanja korisničkog iskustva na vašoj stranici. Neki od njih se odnose na adekvatno korištenje CTA gumba, dovoljno velikog fonta za čitanje na mobilnim uređajima, pravilnog sustava boja itd. itd.

Nikako ne smijemo zaboraviti jedan od najvažnijih elemenata korisničkog iskustva na stranici, a to je funkcionalnost svih elemenata na stranici. Nažalost, prečesto se događa da ono najočitije – ne radi. Npr., ako na stranici imate kontakt formu, ona bi trebala ispravno funkcionirati. Ako imate “klikabilni” broj telefona, podrazumijeva se da vas korisnik mobilnog uređaja može dobiti klikom na tu poveznicu.

Postoji veliki broj aspekata koje stranica treba zadovoljavati u segmentu korisničkog iskustva. Za sva pitanja vezana uz ovu temu, stojimo vam na raspolaganju.

Za kraj

Znamo da sve ovo može biti previše za standardnog korisnika/ vlasnika web stranice. Ali – ukoliko vaša marketinška strategija uključuje zauzimanje (i održavanje) visokih pozicija na Googleu, SEO vam je neophodan. S druge strane, profitirat ćete od ulaganja u SEO samo ukoliko su vaše stranice u potpunosti prilagođene navikama i potrebama korisnika web stranica. Tu dolazi do izražaja onaj UX dio priče.

Kontaktirajte nas s povjerenjem . Zajedno ćemo raspetljati ovu zavrzlamu i osloboditi vaš web kako bi nesmetano zauzeo zaslužene pozicije na Googleu i oduševio njegove korisnike, odnosno vaše kupce.