Kako radi Google i njegov algoritam
Nakon što pročitate ovaj članak, shvatit ćete kako Google odabire koje će stranice prve prikazati i kako mu možete pomoći da odabere u vašu korist 👊
Sve što može poći po zlu, poći će po zlu, kaže Murphyjev zakon. Ovo je u potpunosti primjenjivo i na optimizaciju web stranica za tražilice. Agencija Konverzija vam prezentira najčešće SEO pogreške u 2022. godini, te nudi savjete kako ih izbjeći ili riješiti.
Pogreška #1 👉 Nedostaje SEO strategija sadržaja
Nema početnog istraživanja ključnih riječi
Vlasnici web stranica često posežu za optimizacijom stranice za tražilice tek nakon što shvate da imaju problema s prometom na web stranici.
Nedostatak promišljene analize ključnih riječi može rezultirati sljedećim problemima:
❌ Veliki broj stranica koje ne rangiraju dobro na tražilicama;
❌ “Kanibalizacija” ključnih riječi i stranice u sukobu;
❌ Neispunjavanje očekivanja vaše publike;
❌ Stranice s velikim prometom i niskim stopama konverzije;
❌ Važne odredišne stranice s visokim stopama napuštanja;
❌ Neočekivana ili neželjena publika.
💡 Savjet: Planirajte svoje ključne riječi i pratite napredak u poretku.
Propadanje sadržaja
Velika je SEO pogreška objaviti post na blogu i potom ga zaboraviti. Propadanje sadržaja znači gubitak rangiranja i organskog prometa tijekom vremena. Javlja se prirodno, jer stranica gubi na aktualnosti i – nakon što procirkulira kroz sve društvene mreže i newslettere – polako tone u zaborav.
Rezultat je taj da ćete na svojem webu imati mnogo stranica koje nisu dobro rangirane. A to će slati signal Googleu da je stranica pomalo zastarjela i nezanimljiva.
💡 Savjet: Napravite plan praćenja prioriteta teme i datuma objavljivanja.
"Tanak" sadržaj
Još jedna SEO pogreška povezana sa sadržajem je objavljivanje velike količine slabog sadržaja. Ovo je tipično za stranice s web shopom gdje internetska trgovina ima na stotine popisa proizvoda. Oskudni opisi ovih proizvoda mogu rezultirati time da Google takve stranice (a koje vlasnik weba zapravo želi rangirati visoko) vidi kao “tanke” stranice. Algoritam Panda brine se o ovakvim situacijama, budući da je sada dio temeljnog Googleovog algoritma.
💡 Savjet: Napišite bolji sadržaj (ili angažirajte Konverziju da to učini za vas)
Loša struktura weba
Neke manje greške u ranijim fazama planiranja vašeg weba kasnije mogu postati veliki problem. Na primjer:
❌ Naziv domene je teško zapamtiti ili je, pak, generički (a time i s puno konkurencije);
❌ Upotrijebljene kategorije nisu originalne ili jedinstvene, zbog čega se stranica ne može zapamtiti;
❌ Webovi s loše riješenim internim “linkingom” rezultiraju visokim stopama napuštanja i manjim brojem pregleda stranica, jer posjetitelji vjerojatno neće ni pronaći vaš duboko “zakopani” vrijedni sadržaj;
Struktura weba može utjecati na indeksiranje svih njegovih stranica, korisničko iskustvo i mnoge druge stvari.
💡 Savjet: Optimizirajte strukturu svoje web stranice. Za to postoje mnogi specijalizirani alati.
Nedostatak SEO smjernica
U eri semantičkog pretraživanja moramo biti svjesni da pišemo i za tražilice i za ljude. Dobro napisani tekstovi mogu ljudima izgledati dobro, ali mogu bilježiti loše pozicije u pretraživanju bez odgovarajućeg SEO-prilagođenog oblikovanja sadržaja.
Tipične SEO pogreške na stranici u sadržaju uključuju:
❌ Neoptimizirane meta naslove;
❌ Nedostajuće meta naslove i opise;
❌ Više od jednog naslova H1 po stranici, te nedostajućih naslova razina H2-H5;
❌ Lošu čitljivost zbog nedostatka paragrafa;
❌ Lošiju čitljivost bez podebljanih slova, kurziva itd.
❌ Nedostatak ALT oznaka na slikama.
💡 Savjet: Pazite na svaku od ovih stavki kako biste svoj vrijedni sadržaj optimizirali (i) za tražilice.
Pogreška #2 👉 Zastarjele SEO tehnike
Već dugo slušamo da tzv. black-hat SEO tehnike više ne funkcioniraju, ali neki ih i dalje provode. Nedavno sam naišao na nekoliko stranica koje su prezentirale “gledanje [filma] online”, a u potpunosti su kopirale drugu, službenu web stranicu za streaming filmova. U drugom slučaju, naziv lažne stranice odgovarao je u potpunosti pojmu pretrage, npr. “Poirot series watch online“. Treba li naglašavati da su te domene na Googleu ostale vrlo kratko?
Neke od zastarjelih SEO tehnika su:
❌ Punjenje meta oznake ključnim riječima;
❌ Razmjena poveznica;
❌ Imenovanje domena s točnim podudaranjem upitima pretrage;
❌ Automatizirano objavljivanje komentara;
❌ Umetanje ključnih riječi na stranicu, s time da je boja slova ključnih riječi ista kao boja pozadine (prikrivanje);
❌ Link farme…
Zapravo, popis može ići beskonačno, ali zaustavimo se na ovim tehnikama, jer se one mogu pretvoriti u najskuplje pogreške u SEO-u.
Pretjerivanje s ključnim riječima
Tipična SEO pogreška koju autori tekstova danas mogu napraviti je pretrpavanje stranice ključnim riječima. Nekada je pojava neprirodnog ubacivanja ključnih riječi u meta oznake i sadržaj bio svojevrsni web spam. Pretrpavanje ključnim riječima bio je jedan od razloga zašto je Google odavno zanemario metaoznaku keywords u rangiranju pretraživanja.
U današnje vrijeme algoritmi pretraživanja otkrivaju da je tekst napisao čovjek, a da i ne pričamo o tome da mogu pogoditi namjeru pretraživanja i primijeniti rangiranje odlomaka kako bi prikazali dio sadržaja koji sadrži odgovor na upit korisnika.
Dakle, pretjerano ponavljanje ključnih riječi u tekstu neće povećati rangiranje stranice. Međutim, postavlja se pitanje kako upotrijebiti ključne riječi, a da istovremeno pokažete relevantnost stranice za upit.
💡 Savjet: Provjerite optimizaciju na stranici pomoću specijaliziranog alata (npr. Yoast).
Razmjena linkova
Godinama nakon što se pojavio algoritam Penguin, poveznice (hyperlinkovi) još uvijek su kontroverzna investicija. Linkovi na vašu stranicu predstavljaju svojevrsni izvor povjerenja za Google i pomažu stranicama da se rangiraju. Ali nije uvijek moguće brzo steći povratne veze.
Dakle, pitanje je: kupovati ili ne kupovati povratne veze (linkove)?
Jedno je nedvojbeno: zabranjene SEO tehnike kao što su plaćene mreže blogova (PBN-ovi), linkovi sa foruma ili druge vrste tzv. Web 2.0 linkova dugoročno će u najmanju ruku predstavljati gubitak vašeg vremena (možda i novca).
Valja imati na umu slučajeve u kojima su se stranice kažnjavale za prodaju izlaznih poveznica ili za spamanje u komentarima korisnika. Dakle, ako ste investirali u veliku kampanju plaćenih poveznica, budite spremni da stvari mogu krenuti u bilo kojem smjeru.
💡 Savjet: Izradite kvalitetnu izgradnju poveznica.
Lažne recenzije
Ista sudbina zadesila je i plaćene recenzije. Pojava lažnih recenzija natjerala je Google da uvede niz ažuriranja recenzija u Google My Business programu (četiri od njih samo u posljednje dvije godine).
Google poduzima mjere automatske detekcije kako bi uklonio recenzije koje identificira kao vjerojatno lažne. Ovo je posebno teško pogodilo korisnike Google karti i profila tvrtki kojima su greškom nestajale autentične recenzije.
Google je pooštrio zahtjeve za recenzije. Recenzenti moraju objavljivati izvorni sadržaj, iz kojega Google zaključuje da znaju o čemu pišu.
Najčešće je najbolji recenzent autentični korisnik vaših usluga ili proizvoda. Ne zaboravite ostaviti poruku svojim klijentima tražeći od njih da ocijene ili recenziraju vaše usluge na relevantnim platformama. Čak i ako su ludi za vašim brendom, potrebno je jasno iskomunicirati kako možete biti od pomoći jedni drugima.
💡 Savjet: potaknite svoje prave klijente da recenziraju vaše proizvode ili usluge.
Pogreška #3 👉 Pogrešni ili nejasni SEO ciljevi
Da biste dokazali da je vaša SEO strategija učinkovita, najprije trebati definirati uspjeh svojih kampanja.
Naravno, dobri rezultati vidljivi su iz porasta prometa i konverzija. Ali bit će vam potrebno mnogo više osnova za planiranje koje će određivati kada će vaši SEO napori početi donositi plodove i što stoji iza velikih napredaka i neuspjeha.
S najvećom pažnjom valja odrediti prioritete zadataka.
Ignoriranje konkurenata
Optimizacija stranica za tražilice bez istraživanja konkurencije bila bi uzaludan trud. SEO nije jednokratni posao: ponajprije zbog beskonačne konkurencije na SERP-ovima.
Prvo, locirajte najvažnije igrače, pa zatim optimizirajte svoju web stranicu kako biste držali korak s njima. Ukoliko zanemarite svoje konkurente, zasigurno ćete uvidjeti da će vaše stranice brzo nestati iz vidljivih rezultata pretrage.
Analiziranjem svojih konkurenata naučit ćete i njihove najdjelotvornije SEO taktike. Ovo je još jedan argument u korist provedbe istraživanja konkurencije.
💡 Savjet: pratite svoju SEO konkurenciju.
Ignoriranje lokalnog pretraživanja
Lokalne SEO tehnike mogu vam pomoći da se rangirate puno brže i s više prednosti.
Misli globalno, djeluj lokalno:
✅ Budite na popisu lokalnih tvrtki;
✅ Ako ga već nemate, izradite Google My Business profil za Vašu tvrtku;
✅ Iskomunicirajte najvažnije detalje o Vašoj tvrtki s lokalnim medijima;
✅ Dodajte na stranicu Schema oznake za lokalni biznis;
✅ Pratite promjene na lokalnoj tražilici.
💡 Savjet: Lokalizirajte tražilicu na kojoj provjeravate rangiranje i optimizirajte svoj web za lokalne pretrage.
Klikovi kao jedini indikator uspješnosti?
Analitika usmjerena samo na klikove prije ili kasnije ući će u slijepu ulicu. SEO uspjeh mjeri se u organskim klikovima i prihodima, ali kada padne, morate znati na čemu raditi kako biste popravili situaciju.
Napravite popis primarnih i sekundarnih indikatora uspješnosti kako biste ih redovito mogli provjeravati. Primjerice: SEO-sadržaj vašeg weba prvenstveno će biti usmjeren na mjerne podatke u nastavku:
✅ Ključne riječi s najvećim prometom i odredišne stranice;
✅ Organske impresije i klikovi;
✅ Organsko rangiranje i online vidljivost;
✅ Organske konverzije.
Svakog SEO stručnjaka zanimat će metrika vezana uz opće SEO-performanse web stranice, kao što su broj indeksiranih stranica, tehnički problemi sa stranicom, te broj novih/izgubljenih povratnih poveznica (linkova).
💡 Savjet: Redovito provjeravajte indikatore uspješnosti vaših SEO aktivnosti.
Još ste tu?
Nadam se da ste uživali u ovom popisu uobičajenih grešaka u SEO-u i da niste uočili neku koju ste nedavno napravili. 😊
Ukoliko biste željeli napraviti korisnu stvar za SEO vašeg weba, kontaktirajte nas i zatražite ponudu za tehničku SEO analizu vašeg weba. Reći ćemo vam koje SEO-greške su trenutno na njemu i kako ih otkloniti.
Nadam se da će vam ovaj članak pomoći da učinkovitije organizirate svoje SEO aktivnosti i spriječite pogubne pogreške u budućnosti.
Ostanite mi dobro. I vi i vaš SEO. 👊
Fotografije: Pixabay
Nakon što pročitate ovaj članak, shvatit ćete kako Google odabire koje će stranice prve prikazati i kako mu možete pomoći da odabere u vašu korist 👊
Brzina otvaranja stranice je važan signal za Google. WebP je moderan format slika, koji olakšava sliku bez gubitka na kvaliteti. Saznaj više 👍
Zanima vas koji su to signali koje Google uzima u obzir pri rangiranju stranica u rezultatima pretraga?
Konverzija, obrt za digitalni marketing,
vl. Saša Petković
Vidikovac 68, 52100 Pula
OIB: 43310140310
Matični broj obrta: 98392816