Kako radi Google i njegov algoritam
Nakon što pročitate ovaj članak, shvatit ćete kako Google odabire koje će stranice prve prikazati i kako mu možete pomoći da odabere u vašu korist 👊
Zanima vas kako dodatno optimizirati svoju web stranicu za tražilice? Jedna od važnijih stavki u tom poslu je ubrzavanje otvaranja web stranice. Naime, tražilice prepoznaju stranice koje se sporo otvaraju. Google će radije visoko pozicionirati stranicu koja se brzo otvara od spore stranice. Jedan od glavnih razloga zašto se neke stranice otvaraju sporo su i (pre)velike slike koje se umeću u njihov sadržaj. O tome je današnji članak: kako optimizirati fotografije koristeći moderni format WebP.
WebP je format slikovne datoteke koju je razvio Google, namijenjen kao zamjena za JPEG, PNG i GIF formate datoteka. WebP rezultira datotekama koje su značajno manje/lakše, za istu kvalitetu. Podržava kompresiju s gubicima i bez gubitaka, kao i animaciju i alfa transparentnost.
Google je najavio WebP format u rujnu 2010., a prvu verziju svoje prateće biblioteke objavio je u travnju 2018. Danas, velika većina browsera (internet preglednika) podržava WebP format slika.
Rekli smo u uvodnom dijelu da je cilj na web stranicu uploadati što lakše fotografije, je li tako? E – ovo je izvrsna metoda za to.
Postoji više programskih rješenja za pretvaranje vaših fotografija u WebP format. Ukoliko želimo besplatan alat, meni se osobno najviše sviđa WebP Converter. To je mali program kojeg se preuzme na računalo i potom se njime pomoću jednostavne drag-drop radnje generiraju WebP fotke.
Osobno koristim AnyWebP converter, koji se može besplatno downloadati s adrese https://anywebp.com/software.html
Prije nego prikažemo primjer iz prakse, najprije da podsjetimo na jednu važnu stvar. Vlasnici web stranica nerijetko uploadaju originalne fotografije iz svojih mobitela direktno na svoj web, bez ikakve prethodne obrade. Tako je najbrže. Ali ne nužno i najbolje.
Naime, postoje firme koje namjerno postavljaju iznimno velike fotografije na svoje web stranice, veličina preko 5.000 pixela dužinski i visinski. To je iz razloga što oni obično imaju namjeru da korisnik može preuzeti tu ogromnu fotku, koja je možda priprema za veliki billboard plakat ili nešto slično.
Međutim, u većini slučajeva nema razloga za (pre)velike fotografije na web stranici. Podsjetimo: vaša web stranica gotovo sigurno generira veliku većinu posjeta s malih ekrana. A velika većina mobitela ima širinu ekrana od 480 piksela ili manje. Da skratimo: za većinu web stranica ovo znači da nema potrebe postavljati fotografije koje u vodoravnom formatu imaju više od 1.200 pixela.
Dakle, da odgovorimo na pitanje iz podnaslova: razlike u izgledu fotografije praktički nema. Ali ima razlike u težini fotografije, što je dobro za brzinu otvaranja vaše stranice.
Pogledajmo moju fotografiju u tri veličine/ težine. U tablici ispod fotografije navedene su njihove individualne težine i veličine (širina x visina). Gledamo u original .jpg fotku, zatim smanjenu fotografiju također u .jpg formatu i zatim WebP fotografiju:
Slobodno kliknite na fotografije iz tablice iznad, kako biste bolje vidjeli eventualnu razliku među te tri fotke. Ja je ne vidim. Ali vidim da WebP fotografija teži skoro 7 puta manje od originalne fotke te duplo manje od smanjene .jpg verzije.
Za naprednije čitatelje koji redovito otvaraju Googleov Pagespeed Insights alat za određivanje brzine stranice, ovo nije novost. Za sve ostale, korisna informacija:
Bez obzira da li vi brinete o tome, Google brine. 🙂 Googleov algoritam prati brzinu otvaranja vaših stranica. Lagane fotke pospiješit će tu brzinu, a webP je izvrstan format laganih/ lakših fotografija.
Evo jednog “klasičnog” upozorenja unutar Pagespeed Insights alata:
Za kraj, pripremili smo za vas i kratki video o ovoj temi, koji sadrži jedan dodatni – za neke važni – savjet vezan uz korištenje WebP fotografija:
Nakon što pročitate ovaj članak, shvatit ćete kako Google odabire koje će stranice prve prikazati i kako mu možete pomoći da odabere u vašu korist 👊
Pročitajte koje su tri najvažnije i najpogubnije SEO pogreške u 2022. godini u novom Konverzijinom blogu
Zanima vas koji su to signali koje Google uzima u obzir pri rangiranju stranica u rezultatima pretraga?
Konverzija, obrt za digitalni marketing,
vl. Saša Petković
Vidikovac 68, 52100 Pula
OIB: 43310140310
Matični broj obrta: 98392816