KONVERZIJA - ODAKLE TO IME?

KONVERZIJA – tako sam odlučio se nazvati svoju agenciju za digitalni marketing. Zašto? Što uopće znači konverzija?

Pročitajte u ovom blogu

Bavim se digitalnim marketingom od 2006. godine. Već sljedeće, 2007. godine nakon mukotrpnog učenja i eksperimentiranja u praksi, zaslužio sam Googleov AdWords Individual certifikat.

I tako sam samostalno vodio kampanje za veliki broj firmi – pretežno turističke djelatnosti, među kojima su Maistra, Hoteli Punat, Arenaturist i mnogi drugi. Potom je došla 2009. godina kada sam iz razgovora s mojim dragim prijateljem Robertom Petkovićem saznao da je u Google Analyticsu moguće implementirati ciljeve, pomoću kojih se mjere “konverzije”.

Konverzija je, dakle, proces pretvorbe. U sferi digitalnog marketinga misli se na pretvorbu iz posjetitelja web stranice u kupca proizvoda ili usluge koja se nudi na toj stranici.

Zašto Konverzija?

Odgovor je jednostavan. U online marketingu, konverzija označava željenu akciju i rezultat na web stranici. Obzirom da je u ovoj grani djelatnosti web stranica u većini slučajeva predmet oglašavanja, taj pojam je sinonim za uspjeh.

Kad god razgovaram s klijentima i pitam ih čemu se nadaju kao rezultatu oglašivačke kampanje na internetu, odgovor je praktički uvijek: “Mi bismo željeli povećati prodaju.”

Detaljnije o konverziji

Ne postoji standardizirani priručnik za digitalni marketing koji bi propisivao jedinstveni pojmovnik. Iz tog razloga i na našem tržištu koristimo termine koji u globalu dolaze iz engleskog jezika. Eto, i sam pojam nije iznimka => konverzija dolazi iz engleskog izraza conversion.

Sukladno ovome, u rječniku digitalnih marketingaša su se pojavljivali različiti izrazi za različite pojave. Tako se – bez posebnog promišljanja ili planiranja – jednostavno pojavila i podjela konverzija na mikro i makro konverzije.

Makro konverzija

Makro konverzija je ispunjenje najvažnijeg cilja vaše web stranice. Dakle, ako imate web shop, za vas bi makrokonverzija bila prodaja u web shopu, jer od toga živite. Analogno, ukoliko na webu imate implementiran online booking sustav, za vas je makrokonverzija online rezervacija koja se zabilježi u sustavu.

Postoje i web stranice koje nisu direktno prodajno usmjerene, već im je više u interesu izvršiti “brendiranje” (još jedan izraz iz engleskog). Npr., stranica turističke zajednice se percipira kao destination-management stranica. Njoj je primarni zadatak raširiti informaciju o pozitivnim svojstvima destinacije prema što većem broju ljudi koji imaju u planu putovati. Na takvoj stranici često nije moguće ništa kupiti/ prodati, pa je na takvoj stranici makrokonverzija – odnosno, glavni cilj stranice – broj klikova na poveznice na webove iznajmljivača hotelskog, kamping i privatnog smještaja.

Mikro konverzija

Mikro konverzija je ispunjenje cilja od sekundarne važnosti na vašem webu. Primjerice, ukoliko na stranici imate web shop, prodaja u webshopu bi vam bila makrokonverzija, dok bi upit kojeg zaprimite od potencijalnog kupca, s pitanjima vezanim uz proizvod iz vašeg web shopa bio mikrokonverzija.

Među “popularnim” mikro konverzijama, često se nalaze ovi ciljevi:

  • Broj novih pretplata na newsletter;
  • Broj klikova na klikabilne email adrese na webu;
  • Broj klikova na klikabilne brojeve telefona na webu;
  • Broj klikova na tzv. odlazne linkove. To su poveznice koje imate na svojoj stranici, gdje korisnika klik na te linkove odvodi na nečiji tuđi web.
  • Broj upita preko kontakt forme;
  • Broj pregleda YouTube videa na stranici;
  • Itd.

Drugačije situacije - ista terminologija

Imamo i drugačijih situacija u kojima možemo konverziju upotrijebiti kao izraz za željenu pretvorbu iz “hladnog” u “toplog” potencijalnog kupca/ interesenta.

Primjerice, kad provodimo Page Like kampanju na Facebooku – kojoj je cilj povećanje broja followera Facebook stranice oglašivača – konverzija bi se mogla iskoristiti kao termin za uspjeh u toj kampanji, gdje je od 100 ljudi dosegnutih oglasom, njih petero lajkalo stranicu i time postalo njenim pratiteljem. Tu smo – znači – imali 5 konverzija, jer je cilj kampanje bio pretvorba dijela publike iz osobe koja samo percipira oglas, u osobu koja je posljedično postala followerom te facebook stranice.

Što možete očekivati od naše agencije Konverzija?

Da li će kao rezultat naših kampanja nastupiti konverzije na vašem webu ovisi – osim o kvaliteti naših kampanja – i o kvaliteti vaših stranica. Međutim, dobra je vijest da vam i u tom pogledu možemo pomoći.

Samo kliknite na poveznice na naše usluge Pobošljanja korisničkog iskustva  ili Konzalting i edukacija  => uvidjet ćete da ne samo da nudimo super kvalitetno digitalno oglašavanje vaših stranica, već vam nudimo i pomoć u poboljšavanju kvalitete istih, kako bi – kad već na nju dovedemo super-relevantnu publiku – što veći dio te publike i konvertirao na vašoj stranici.

Tu dolazimo do još jedne permutacije izraza kojeg analiziramo u ovom blog članku => konvertiranje. Vrlo često ćete čuti da neka web stranica bolje konvertira od neke druge. Želi se reći da, usporedbom broja zabilježenih konverzija na te dvije usporedive stranice, u istom vremenskom razdoblju, s istim ili sličnim brojem posjetitelja, prva stranica bilježi više konverzija od druge.

Eto… opet sam se zapleo u pojašnjavanju terminologije.

Želimo za vas - NAJBOLJE

Što, dakle, možete očekivati od naše agencije? Angažman baš kao da smo dio vaše tvrtke. Nama je stalo do vašeg uspjeha nakon što nas angažirate. Pragmatični smo: želimo za vas najbolje, kako biste nas angažirali i dogodine.

Najprije ćemo s vama detaljno razraditi sve detalje. Proanalizirati vaše komparativne prednosti i eventualne slabosti pred konkurencijom. Zatim ćemo zajedno definirati vašu ciljanu publiku. Potom ćemo za vas izraditi medija plan.

I potom kreće naša magija. Obećajemo vam kampanju vrhunske kvalitete. Kod izrade kampanja uvijek krećemo od posebnog ka općem. Nama nije toliko bitno da li se budžet u potpunosti iskoristio, ukoliko je možda bilo manje pripadnika stvarne, najuže odabrane ciljane publike. Važno nam je da vratite svoj uloženi budžet kroz – konverzije. I to u vrijednosti da vam se investicija u naš rad višestruko isplati.

Postoje neke agencije koje će vam javljati o silnom broju konverzija, sve puca od zabilježenih ispunjenih ciljeva, a vi ne vidite prodaju. Kroz suradnju s nama, imat ćemo dvosmjerni tijek komunikacije. Vi ćete nama javljati što ste primijetili u prodajnim (ili nekim drugim željenim) rezultatima, kako bismo imali vaš feedback. Na taj način ćemo zajedno doći do zaključka da li su se konverzije koje smo zabilježili u vašem analitičkom softwareu zaista dogodile.

Povjerite nam svoj marketinški budžet, a mi ćemo vam izraditi perfektnu digitalnu kampanju. Pripremljenu baš za vas. Provedenu baš za vas.

Fotografije: Pixabay, web stranice H&M, TZIŽ, Wellbe

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Email
Print

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

see think do

See Think Do

Ukoliko nemate web stranice podešene na način da zadovoljavaju sve tri faze razmatranja – See Think Do – vjerojatno propuštate neke kupce

Pročitaj više »