Google Ads – Kad podrška nije od pomoći
Imao sam problem s jednim oglasom u Google Ads sustavu. Pogledajte što mi je sugerirano od Googleove podrške 😊
Imate web stranicu. Imate sjajan sadržaj. Web shop radi sve u 16. Svejedno, imate osjećaj da vam nešto promiče kroz prste…
Da li je vaš sadržaj pripremljen za potencijalne kupce u svim njihovim fazama razmatranja koje prethode kupnji?
Možda ste stranicu prilagodili samo za one koji spadaju u nišu niše. Možda je vaša stranica, pak, prilagođena samo za najširu publiku, onu koja nije ni počela ozbiljno razmatrati kupnju?
Kako bismo razumjeli za koga pripremamo sadržaj, potrebno je da razumijemo psihološke faze u kojima se ti ljudi – naši potencijalni kupci – nalaze.
Koncept “See Think Do” je osmislio Avinash Kaushik, “evanđelist” digitalnog marketinga i Googlea. Ovaj mentalni “okvir” pomaže marketinškim stručnjacima razumjeti proces donošenja potrošačkih odluka putem višekanalnog marketinškog pristupa.
Postoje dva pristupa temi: analiza tri publike i analiza četiri publike. Osobno sam pobornik prvog pristupa, ali ću u tekstu spomenuti i koncept četiri publike.
Naravno da sam mogao prevesti naziv ovih faza razmatranja na hrvatski jezik. Ali, iz praktičnog razloga – odabrao sam ostaviti ih na engleskom. Neke je stvari važno znati kako se nazivaju u originalu, jer brojni izvori informacija koriste upravo originalne nazive.
A za ljubitelje domaćeg izričaja, evo prijevoda 😊: Vidi, Razmisli, Učini. Hajdemo sada dalje s originalom i konkretnim primjerima:
Kao što vidimo na slici iznad, faza “See” se odnosi na najveći broj ljudi, najširu populaciju, koja je ranije već kupila proizvod (ili uslugu) sličan vašem.
Faza Think obuhvaća ljude koji razmišljaju o tome da ne bi bilo loše da ponovo kupe takav proizvod.
U fazi Do nalaze se ljudi koji su odlučni da kupe taj tip proizvoda, ali još nisu odlučili od koga će ga kupiti.
Nakon što shvatite različite faze i način razmišljanja suvremenog potrošača, možete početi procjenjivati koji su marketinški kanali najprikladniji za svaki korak i stvoriti učinkovitiju strategiju za vašu prodaju.
Hajdemo proći kroz nekoliko primjera koji vam mogu dati bolji osjećaj o čemu se točno ovdje radi.
Rekli smo već da u “See” fazu spadaju ljudi koji su konzumenti određenog proizvoda. U ovom konkretnom slučaju, hajdemo za primjer reći da je taj proizvod ekstra djevičansko maslinovo ulje.
Na stranici s rezultatima pretrage Googlea po pojmu “ekstra djevičansko maslinovo ulje”, vidimo visoko plasirani plaćeni oglas OPG Rakovac za njihovo ekstra djevičansko maslinovo ulje Bilini.
Ali u ovom je primjeru važniji organski rezultat pretrage, koji se vidi ispod. Radi se o članku naslovljenom “Maslinovo ulje – djevičansko, ekstradjevičansko, rafinirano…” koji je namijenjen educiranju šire populacije o razlikama između različitih vrsta maslinovog ulja. Naime, veliki broj ljudi je čuo za ekstra djevičansko maslinovo ulje, ali nisu sigurni zašto oni uopće plaćaju toliko višu cijenu od “običnog” maslinovog ulja kojeg mogu kupiti u svojem dućanu za 30-tak kuna. Ovaj je članak namijenjen edukaciji takvih ljudi i može se reći da on služi usmjeravanju dijela tih ljudi ka opredjeljivanju za pravo, nepatvoreno ekstra djevičansko maslinovo ulje umjesto maslinovog ulja slabije kvalitete.
Ovo je, dakle, primjer sadržaja na stranici usmjerenog široj, tzv. See populaciji, koja još ne zna hoće li i kada kupovati ekstra djevičansko maslinovo ulje (EDMU), ali – nakon što pročitaju ovaj članak – dobit će dodatne informacije koje nisu imali do tada, te će moguće, kada budu odlučivali o kupnji maslinovog ulja, u obzir uzeti EDMU.
Hajdemo sada kao u školskim klupama. “Što smo ono rekli, Ivice, koji ljudi spadaju u “Do” segment? Ali bez da skrolaš iznad!” 😅
Ispod je screenshot s hrvatskog Googlea, rezultat pretrage po pojmu “pravo ekstra djevičansko maslinovo ulje”.
Najprije da razjasnimo u čemu je razlika između primjera kojeg smo dali pod “See” i ovoga kojeg smo zalijepili iznad za “Think” fazu. Za Think fazu odabrali smo pojam pretrage koji sadrži atribut pravo. Dakle, ne bilo kakvo EDMU, već ono pravo.
Da damo dodatnu informaciju neupućenima: Na tržištu postoji ogroman broj marki EDMU, međutim, već ste čuli da ono što se nudi na policama supermarketa u većini slučajeva nije ono pravo.
S time je u mislima OPG Rakovac objavio članak “Pravo maslinovo ulje”, u kojem možete pročitati koje sve komponente čine pravu stvar. Ovaj je članak namijenjen ljudima koji ne samo da konzumiraju EDMU, već na svojevrsni način potvrđuju svoju namjenu potrage (želje za kupnjom) za pravim ekstra djevičanskim maslinovim uljem.
K tome, Google je kao relevantan za ovaj pojam pretrage prepoznao još jedan članak s weba OPG Rakovac, i to članak “Koje je maslinovo ulje najzdravije?” koji sadrži puno korisnih informacija za isti segment interesenata (Think).
Za kraj analize tri vrste publike, pripremili smo i primjer za potencijalne kupce u “Do” fazi. Kao što možete vidjeti na prvoj slici ovog članka je simbolično (svjetlijom bojom slova) prikazana činjenica da je Do publika najmanje brojna. To su oni koji su spremni za kupnju.
Evo i našeg primjera iz svijeta EDMU za publiku u Do fazi razmatranja:
Vidimo iznad rezultat pretrage na Googleu.hr po pojmu “istarsko ekstra djevičansko maslinovo ulje”. OPG Rakovac je i ovdje na prvoj stranici rezultata pretrage, ovog puta s člankom o svojem EDMU Bilini, koje je više puta zaredom osvojilo zlatnu medalju na najprestižnijem svjetskom natjecanju vrhunskih maslinovih ulja: NYIOCC.
Poveznica na članak je: https://opg-rakovac.hr/istarsko-ekstra-djevicansko-maslinovo-ulje-bilini/
Lako možete zaključiti da je tematika ovog članka drugačija nego što je slučaj u ranijim primjerima za “Think” i “See” publike. Ovdje se publika koja je zainteresirana za kupnju istarskog EDMU usmjerava da razmotri kupnju upravo ulja Bilini.
Imajući u vidu da postoji doista veliki broj proizvođača EDMU u Istri, za OPG Rakovac nije bilo lako doći na ovako vidljive pozicije u rezultatima pretrage, ali tome služi Konverzijina usluga sadržajnog marketinga. Pa ako vam se sviđa strategija koju provodimo za OPG Rakovac, javite nam se. Možemo pripremiti sličnu priču i za vas.
Kaushik u svojoj teoriji pridružuje i četvrti mentalitet kojeg naziva “Care”.
Care je, pojednostavljeno rečeno, briga prodavača (vlasnika web stranice na kojoj je generirana prodaja), o svojem kupcu.
U digitalnom marketingu, ova se briga najčešće pokazuje slanjem informativnih emailova prijašnjim kupcima – posebice onima koji su proizvod kupili više od jedanput. Naime, takvi kupci opetovano pokazuju zanimanje za vašu marku i njih definitivno ne biste smjeli zaboraviti/ zanemariti.
Kao što rekosmo, među najboljim opcijama za fazu Care je slanje newslettera ciljanoj publici. Obzirom da smo do sada u primjerima koristili OPG Rakovac, odnosno, njihovo ekstra djevičansko maslinovo ulje Bilini, neka i ovdje bude njihov primjer:
U svojem je newsletteru OPG Rakovac (prilagođenom za hrvatske kupce => razaslali su oni i newsletter na njemačkom za kupce s njemačkog govornog područja i na engleskom za sve ostale), naglasio lansiranje svojeg premium brenda Bilini Premium, kao i činjenicu da je ulje Bilini ove godine osvojilo zlatnu medalju u New Yorku i Berlinu. Drugim riječima, sve ono što je potrebno postojećim kupcima da “utvrde” vjeru u marku i potvrde svoj odabir vrhunske kvalitete.
A kad smo kod newslettera, Konverzija nudi i ovu uslugu svojim klijentima, za koju posebno prilagođavamo vizual i sadržaj newslettera ciljanoj publici i web stranicama na klijenata, na koju vodimo tu publiku.
Sad kad ste upoznati s ovom segmentacijom ciljane publike, nemate više opravdanja 😊Možete započeti s izradom ciljanog sadržaja za svakog od njih.
Uvijek imajte na umu: sadržaj mora biti originalan, koristan, informativan i pravovremen, kako bi ga vaša publika cijenila (i dijelila).
Ako biste željeli da Konverzija piše digitalni sadržaj na vašim stranicama, uvjeravamo vas da ćete biti u dobrim rukama. Kliknite na gumb ispod i – hajdemo stvarati zajedno!
Fotografije: vlastita galerija
Imao sam problem s jednim oglasom u Google Ads sustavu. Pogledajte što mi je sugerirano od Googleove podrške 😊
Gostovali smo na panelu o AI na najvećem regionalnom sajmu nekretnina – Adriatic Expo 2024. Pročitajte kako je bilo 💥
Drugi rođendan Konverzije proslavljamo – radno. Koristimo priliku zahvaliti svim klijentima na ukazanom povjerenju i – ‘ajmo dalje!
Digitalna agencija Konverzija obilježila je prvu godišnjicu postojanja. Pročitajte više o našim izazovima, uspjesima i predviđanjima 🥳
Prema nedavnom istraživanju, dnevno možemo obraditi najviše 50 emailova. Da li je to tako, i kako se snaći u lavini ulaznih mailova? 📨
Primitak obavijesti da je vaš YouTube kanal uklonjen je šok. Ali, nema predaje! Evo kako je Konverzija riješila taj problem 👍
Želite znati kako se izrađuje feed za dinamičku display remarketing kampanju? Look no further, tu ste! 👍
U prva četiri mjeseca, odradili smo mnogo. Prvih 120 dana Konverzije prošli su u znaku Google Adsa, bloganja, SEO-a i još puno toga
Agencija za digitalni marketing Konverzija je bila panelist na nedavno održanom najvećem regionalnom sajmu nekretnina Adriatic Expo 2022
Niste sigurni što znači “organski rezultat pretrage”? Pojmovi u digitalnom marketingu su pojašnjeni u Konverzijinom rječniku
Hajdemo sada kao u školskim klupama. “Što smo ono rekli, Ivice, koji ljudi spadaju u “Do” segment? Ali bez da skrolaš iznad!” 😅
Konverzija, obrt za digitalni marketing,
vl. Saša Petković
Vidikovac 68, 52100 Pula
OIB: 43310140310
Matični broj obrta: 98392816