PISANJE BLOGA

Blog može biti srce vaše web stranice. Njen najzanimljiviji dio. Pisanje bloga je umjetnost. Savladajte je.

Blog, skraćeno od weblog, je forma izražavanja na Internetu, koja je “eksplodirala” koncem 90-tih godina prošlog stoljeća. Stil pisanja bloga je obično neformalan, sličan kao pisanje dnevnika (znaju li današnji klinci uopće što je to pisanje dnevnika? 😊)

U ovom blogu, prvom na Konverzijinom webu, pisat ću o – pisanju bloga. Što je potrebno, kako naći inspiraciju, kako se pokrenuti u tom smjeru i – naposljetku – kako steći čitatelje.

Pisanje bloga - priprema

Kako kažu mudri ljudi – dobra priprema je pola obavljenog posla. Tako je i kod bloganja. Glavna priprema za pisanje bloga je odabir teme za koju smatrate da će vaši čitatelji biti zainteresirani.

Odabir teme neka bude iz domene kojom se vaša web stranica bavi. Ali to ne znači da trebate pisati isključivo o svojoj ponudi/ proizvodu/ usluzi. Dapače. Konstantna promocija vašeg proizvoda i izvan “prodajnih” stranica vašeg weba može se shvatiti kao pretjerani sales-push.

Iz tog razloga, odaberite povremeno pisati o stvarima koje jesu povezane s vašim proizvodom, ali indirektno. Primjerice, ako imate frizerski salon i želite blogati, pišite o utjecaju prehrane na kosu. Ili napišite blog o komparativnim prednostima tog-i-tog sredstva za njegu kose kojeg koristite u vašem salonu.

Ako upravljate hotelom, pišite o destinaciji više nego o samom hotelu. Naposlijetku, osim rijetkih izuzetaka, gosti ne dolaze u vaš hotel radi hotela, već radi obilaska destinacije ili poslovnih sastanaka itd. Vi, kao predstavnik vaše turističke destinacije, poznajete je izvrsno, te možete u obliku bloga dati – danas čitateljima vašeg bloga, sutra posjetiteljima destinacije – izvrsne sugestije što posjetiti, gdje jesti i sl.

Tako dolazimo do same srži privlačnosti bloga (koji se na vašoj stranici može zvati i drugačije: npr. Novosti, Informacije itd.) => dodatna besplatna vrijednost za čitatelja.

Pisanje bloga - operativa

Za kvalitetno pisanje bloga, uz inspiraciju za temu koju ćete pokriti, trebat će vam još nekoliko stvari:

  • Poznavanje pravopisa
  • Kronologija važnosti elemenata sadržaja
  • Dobar CMS
  • Deskriptivne i privlačne fotografije

Pravopis

Pravilno pisanje je iznimno bitno. Ukoliko često griješimo u pisanju, pa miješamo ije i je, č-ove i ć-ove, umjesto “često” pišemo “često puta” (brrrrrrrr!), neće biti dobro. Vi i ne znate koliko među vašim čitateljima ima publike koja poznaje pravopis. Na takve ljude pogreške u pravopisu daju smanjeni osjećaj povjerenja u vaš proizvod. Jer: ukoliko vam nije stalo do toga kako prezentirate sebe, kako oni mogu biti sigurni da će vam biti stalo do njih?

Kronologija važnosti sadržaja

Dobar novinar zna da se članak koji će biti čitan piše na način da se najprije u njega unesu najvažniji detalji. Primjerice, vaša pizzeria od idućeg tjedna nudi 25% popusta utorkom. Bilo bi dobro da tu informaciju navedete u prvoj rečenici objave o toj temi. Nakon najvažnijega ide manje važno, a i to po hijerarhiji važnosti. Sredina članka sadrži i dalje važne detalje, dok dno/ kraj bloga sadrži informacije koje će samo najzagriženiji interesenti željeti čitati (ostali su dobili što su htjeli i napustili vaš blog).

Izbjegnite frustraciju oko gubljenja posjetitelja time što ćete najvažnije “čuvati za sam kraj”, jer će tako čitatelji “pročitati cijeli blog”. Neće. Jednostavno će puno manji broj posjetitelja ostati i bez one najvažnije informacije na kojoj vam se blog i bazira.

CMS

CMS – skraćenica engleskog naziva Content Management System – je program/ software koji služi za unos sadržaja na vašu web stranicu. Ukoliko posjedujete web stranicu, vjerojatno ste se već susreli s vašim CMS-om.

Postoji izuzetno veliki broj CMS-ova, počevši od globalno najkorištenijeg besplatnog sustava WordPress, do plaćenih rješenja.

Važno je da CMS kojeg ćete koristiti za bloganje sadrži neke od osnovnih funkcija da biste mogli u potpunosti koristiti blagodati izražavanja na Internetu. Među njima su:

  • mogućnost unosa poveznica (hyperlinkova);
  • mogućnost unosa fotografija;
  • mogućnost unosa CTA (Call to Action) gumbića – korisni posebice u blogovima u kojima pišete o vašem proizvodu ili usluzi;
  • mogućnost plasmana videa – npr. s YouTube servisa – koji će se u vašoj blog objavi prikazivati kao video zapis kojeg čitatelj bloga može “plejati” u samoj objavi;
  • mogućnost unosa stiliziranih naslova i podnaslova;
  • mogućnost unosa alt-oznaka u fotografije.

Ne nude svi CMS-ovi ove opcije. A sve redom su vrlo korisne i zgodne, pa – ukoliko primijetite da vaš CMS nema nešto od ovoga – stupite u kontakt s vašim web masterom i raspitajte se što bi bilo potrebno da oni to omoguće.

Odlične fotke

Dobra fotografija govori tisuću riječi. Za odabir one prave fotke za unos u vaš blog, svakako imajte pristup vašoj vlastitoj galeriji fotografija. Ukoliko je ne pronađete tamo, ne brinite. Na Internetu postoji veliki broj “galerija” s bezbroj fotografija koje pretažujete kontekstualno, slično kao što radite na Googleu.

Od besplatnih (royalty free) galerija fotografija, izdvojio bih Pixabay. Od plaćenih (stock) fotografija, izdvojio bih Shutterstock.

Nakon što unesete adekvatnu fotku u blog, nemojte je zaboraviti kvalitetno označiti (opisima i alt-oznakama). Naime, i na taj način – preko fotografija – neki ljudi mogu završiti na vašoj blog objavi i saznati o vama i vašoj ponudi.

Pisanje bloga je gotovo. Što sad?

Da mi je dolar za svaki poziv uzrujanog vlasnika weba koji mi kaže “Platio sam cijelo bogatstvo za moju web stranicu, a nema nikakvih rezultata” 😊

Pa naravno. Treba promovirati web stranicu, da bi posjetitelji saznali za nju. Isto je i s blog objavama.

Postoji zaista pregršt načina kako možete promovirati vaš blog:

Oglasite ga po relevantnim pojmovima pretrage na Googleu

Napisali ste blog o vašoj auto radionici koja vrši ugradnju auto plina. Možete taj blog promovirati na Googleu – i to samo u vašem gradu ili okolici – po pojmovima pretrage kao što su “ugradnja plina”, “autoplin”, “servis za ugradnju plina u automobil” i slično. Vjerujte: ljudi koji pretražuju Google u svrhu rješavanja svojeg problema, na vaš će blog o tome gledati kao na spas.

Raširite vijest o vašem blogu dijeljenjem na društvenim mrežama

Uz web imate i facebook stranicu, Google Business profil, možda LinkedIn stranicu, YouTube kanal… Na svim ovim kanalima možete podijeliti poveznicu na vaš novi blog i na taj način povećati broj čitatelja. Neke društvene mreže nude i mogućnost plaćene promocije objava, a time i dodatno povećanje broja čitatelja bloga.

Postavite "teaser" na vaš blog na naslovnici vašeg weba

Imate slider na naslovnici weba, na kojem se “vrte” vaši proizvodi? Pa mogli biste, barem privremeno, u prvi slajd unijeti vijest da je vaš novi blog vani. S lijepom fotografijom i sažetkom koji će posjetiteljima vaše naslovnice dati do znanja koje su najvažnije točke u tom blogu, zasigurno će biti još više čitatelja te blog objave.

Promovirajte vašu blog objavu putem Newslettera

Email marketing  je sjajna metoda kontaktiranja vaših postojećih kupaca i ozbiljnih interesenata. A nema bolje platforme od newslettera za podijeliti vijest o vašem novom blogu. Ljudi koji će primiti tu vijest su potvrdili svoj interes za vama i vašom ponudom činjenicom da su se pretplatili na vaš newsletter.

Kada blog postane viralan

Ne, nije riječ o pandemiji. “Viralnost” objave događa se kada veliki broj ljudi odluče “šerati” vašu objavu na svojim kanalima i društvenim mrežama. A potom i njihovi prijatelji dijele od njih. I tako dalje.

A kad se blogu dogodi takva popularnost, popularizira se i web stranica na kojoj se taj blog nalazi. A to želite, zar ne?

Ukoliko vam je ovo sve skupa prekomplicirano – nema problema. Konverzija nudi uslugu sadržajnog marketinga , što nije ništa drugo nego fancy izraz za bloganje. 😊 Kontaktirajte nas s povjerenjem, a mi ćemo vas oduševiti našim sadržajem za vašu stranicu.

Ako biste, pak, vi željeli blogati, ali trebate smjernice, pomoć, instrukcije, edukaciju: tu smo za vas. Pročitajte o našoj ponudi edukacije i konzaltinga  i javite nam se.

Fotografije: Pixabay

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Email
Print

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

see think do

See Think Do

Ukoliko nemate web stranice podešene na način da zadovoljavaju sve tri faze razmatranja – See Think Do – vjerojatno propuštate neke kupce

Pročitaj više »